Gdynia
+48577001391
biuro@montador.com.pl

demontaż nielegalnych reklam Gdańsk, Sopot, Gdynia.

demontaż reklam

Demontaż reklam niezgodnych z uchwałą krajobrazową.

Demontaż reklam lub ich dostosowanie do wymogów prawa to pilny temat, który obecnie dotyczy tysięcy właścicieli nieruchomości w Gdyni, Sopocie i Gdańsku ale również m.in. w Słupsku, Kosakowie, Łodzi i Krakowie. Bez wątpienia tylko szybkie usunięcie nielegalnej reklamy uchroni przed karą wymierzoną przez Urząd Miasta.

Po wsparcie w sprawnym demontażu reklamy i jej dostosowaniu do nowych przepisów zapraszamy do nas- biuro@montador.com.pl, tel. 577-001-391 , www.montador.com.pl

Usuwanie reklam – ustawa reklamowa Gdynia

Gdynia od października 2023 posiada Uchwałę Krajobrazową, a okres dostosowawczy upłynął 16.10.2024. W praktyce oznacza to tyle, że wszystkie reklamy w mieście powinny być już dostosowane do przepisów ustawy reklamowej. Oczywiście jak to w życiu bywa, praktyka i teoria rozmijają się tutaj znacząco. Większość przedsiębiorców jest zaskoczona nowymi przepisami dotyczącymi szyldów reklamowych. Nieoficjalne doniesienia mówią, że Urząd Miasta Gdynia planuje przedłużyć okres dostosowania o kilka tygodni, ponieważ kampania informacyjna była niewystarczająca. Natomiast jest to tylko odroczenie konieczności usunięcia nielegalnych reklam z przestrzeni miejskiej.

Kary za reklamy w Gdyni

Kary za nielegalne reklamy w Gdyni, czyli takie które nie spełniają przepisów Uchwały Krajobrazowej mają wynosić około 160 zł za 1 metr kwadratowy, za jeden dzień ekspozycji. Wiemy, że kontrole ruszyły już w centrum (ul. świętojańska) i pierwsi przedsiębiorcy dostali wezwania do dostosowania reklam do nowych przepisów. Wiemy też, że skala nielegalnych reklam w Gdyni jest ogromna. Z luźnych szacunków dziennikarzy wynika że około 80% szyldów w centrum nie spełnia wymogów Uchwały Krajobrazowej.

Napisaliśmy już o głównych założeniach Uchwały Krajobrazowej Gdyni w kontekście szyldów i innych reklam prostym nieurzędowym językiem.

Demontaż reklam w Sopocie

Demontaż nielegalnych reklam w Sopocie rozpoczęty na dobre! 7 czerwca 2019 minął okres na dostosowanie reklam do uchwały krajobrazowej w Sopocie. W rezultacie oznacza to, że od tej pory właściciele nieruchomości muszą liczyć się z karami finansowymi. Urzędnicy będą naliczać karę od momentu wszczęcia postępowania, co więcej, nie będą ustalać kto jest właścicielem danej reklamy, a jedynym odpowiedzialnym będzie właściciel nieruchomości. Jak podaje portal trojmiasto.pl dotychczasowa dobra współpraca urzędników z firmami reklamowymi i administratorami budynków zaowocowała brakiem potrzeby wymierzania kar finansowych. Urzędnicy nie wykluczają jednak możliwości skorzystania z tej opcji w przyszłości.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mieszkańcy Sopotu mogli dostrzec już skutki uchwały krajobrazowej. W efekcie z ulic zniknęło kilkadziesiąt nielegalnych reklam. Zmiany najlepiej widać oczywiście na al Niepodległości w Sopocie, z której usunięto ponad 50 reklam niezgodnych z uchwałą krajobrazową. Były to przede wszystkim banery wielkoformatowe, które zasłaniały zabytkowe kamienice. Bez wątpienia kolejne reklamy, które będą na celowniku urzędników to billboardy oraz mniejsze nośniki reklamowe. 

Demontaż reklam – Uchwała Krajobrazowa w Gdańsku.

W Gdańsku uchwała krajobrazowa weszła w życie 2 kwietnia 2018, a okres dostosowawczy minął 2 kwietnia 2020 roku. Zatem każda reklama, montowana po 2 kwietnia 2018 powinna być zgodna z nowymi przepisami, a czas na dostosowanie dotyczył jedynie szyldów i banerów które istniały przed wejściem w życie nowego prawa (czyli przed 02.04.2018). Dlatego sugerujemy zaopiniować szyld, którym planujemy oznakować elewację. Z pewnością najlepszą informację uzyskamy u źródła, czyli w Dziale Użytkowania Przestrzeni Publicznej w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. W rezultacie w ciągu maksymalnie 30 dni powinniśmy otrzymać opinię dotyczącą tego czy reklama jest zgodna z przepisami uchwały krajobrazowej. Oczywiście możemy zaprojektować i zaopiniować reklamę za Ciebie- wystarczy że się do nas odezwiesz- kontakt.

Demontaż nielegalnych reklam i pierwsze kary w Gdańsku.

Po ponad roku od wejścia w życie uchwały krajobrazowej ruszyły inspekcje terenowe, sprawdzając czy reklamy są zgodne z przepisami. Z naszych informacji wynika, że wielu właścicieli nośników reklamowych zapłaciło już kary. Dotyczą one nie tylko nowych reklam (powstałych po 02.04.2018) ale również tych, które powstały przed wejściem uchwały w życie, ale nie sankcjonuje ich prawo budowlane. Pamiętajcie że osobą/instytucją odpowiedzialną wobec prawa w przypadku Gdańska jest właściciel nośnika reklamowego lub w przypadku niemożliwości jego ustalenia, właściciel nieruchomości. Oprócz kary finansowej (która zazwyczaj ma wymiar dzienny) zostaje nałożony obowiązek niezwłocznego dostosowania nośnika do przepisów uchwały lub jego trwałe usunięcie. Jeśli obowiązek nie zostanie spełniony, może zostać nałożona dodatkowa grzywna, mająca na celu przymuszenie do demontażu reklamy.

Kary za nielegalną reklamę w Gdańsku

Z naszych obserwacji, rozmów branżowych i doniesień medialnych wynika, że kilkadziesiąt tysięcy (około 90%) nośników reklamowych w Gdańsku było niezgodne z ustawą krajobrazową w dniu jej wejścia w życie. Bardzo wiele reklam zostało już dostosowanych do nowego prawa, jednak droga do pełnej estetyzacji miasta jest nadal długa. Włodarze miasta twierdzą, że nakładanie kar finansowych jest jedynie dodatkowym narzędziem do egzekwowania ładu. My znamy już kilku przedsiębiorców, którzy z tym narzędziem mieli do czynienia.