legalna reklama
Chcąc legalnie umieścić reklamę konieczne jest pozytywne przejście procesu zgłoszenia jej w odpowiednich urzędach. Zapewnia to m.in. zgodność z prawem i zabezpiecza przed karami finansowymi. Jak więc wygląda proces legalizacji reklamy krok po kroku?
1. uzyskanie opinii plastycznej
Pierwszym krokiem jest zgłoszenie projektu reklamy do urzędu wydającego opinie plastyczne w danym mieście. Opinia plastyczna to dokument potwierdzający zgodność naszego projektu z Uchwałą Krajobrazową. Na decyzję czeka się około 30 dni.
2. uzyskanie opinii Konserwatora Zabytków
Jeśli planujemy umieścić reklamę na budynku/elemencie wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w obszarze podlegającym opinii Konserwatora Zabytków, powinniśmy uzyskać również jego zgodę na umieszczenie reklamy. Tak samo jak plastyk miasta, konserwator ma na podjęcie decyzji 30 dni.
3. zgłoszenie reklamy do miejscowego Wydziału Architektury
Wraz ze zdobytymi opiniami plastyka i konserwatora kierujemy się do miejscowego Wydziału Architektury. Uzyskanie zgody polega na akcepcie milczącym. Oznacza to, że przed umieszczeniem reklamy musimy poczekać kolejnych minimum 21 dni. Po tym okresie możemy działać!
4. zgłoszenie reklamy do Zarządu Dróg i Zieleni
Jeśli zaakceptowany i umieszczony przez nas element jest semaforem (reklamą prostopadłą), pojawia się dodatkowy obowiązek. Jest nim konieczność uiszczenia opłaty w Zarządzie Dróg i Zieleni za tak zwane częściowe zajęcie pasa ruchu.
specjaliści od uchwał krajobrazowych i legalnej reklamy
Proces legalizacji potrafi być trudny i czasochłonny, jeśli nie zajmujesz się tym na co dzień. W Montadorze jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie. To bliski nam proces, w którym sprawnie się poruszamy i na życzenie klienta zajmujemy się tym za niego. Jeśli szukasz montera reklam, który dodatkowo uwolni Cię od walki z biurokracją – daj nam znać! 😉 Wykonujemy projekty, legalizujemy reklamę i montujemy ją na terenie całej Unii Europejskiej. Kompleksowa obsługa!