Gdynia
+48577001391
biuro@montador.com.pl

legalność reklamy

legalna reklama

Chcąc legalnie umieścić reklamę konieczne jest pozytywne przejście procesu zgłoszenia jej w odpowiednich urzędach. Zapewnia to m.in. zgodność z prawem i zabezpiecza przed karami finansowymi. Jak więc wygląda proces legalizacji reklamy krok po kroku?

legalna reklama krok po kroku

1. uzyskanie opinii plastycznej

Pierwszym krokiem jest zgłoszenie projektu reklamy do urzędu wydającego opinie plastyczne w danym mieście. Opinia plastyczna to dokument potwierdzający zgodność naszego projektu z Uchwałą Krajobrazową. Na decyzję czeka się około 30 dni.

2. uzyskanie opinii Konserwatora Zabytków

Jeśli planujemy umieścić reklamę na budynku/elemencie wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w obszarze podlegającym opinii Konserwatora Zabytków, powinniśmy uzyskać również jego zgodę na umieszczenie reklamy. Tak samo jak plastyk miasta, konserwator ma na podjęcie decyzji 30 dni.

3. zgłoszenie reklamy do miejscowego Wydziału Architektury

Wraz ze zdobytymi opiniami plastyka i konserwatora kierujemy się do miejscowego Wydziału Architektury. Uzyskanie zgody polega na akcepcie milczącym. Oznacza to, że przed umieszczeniem reklamy musimy poczekać kolejnych minimum 21 dni. Po tym okresie możemy działać!

4. zgłoszenie reklamy do Zarządu Dróg i Zieleni

Jeśli zaakceptowany i umieszczony przez nas element jest semaforem (reklamą prostopadłą), pojawia się dodatkowy obowiązek. Jest nim konieczność uiszczenia opłaty w Zarządzie Dróg i Zieleni za tak zwane częściowe zajęcie pasa ruchu.

semafor biuro tłumaczeń

specjaliści od uchwał krajobrazowych i legalnej reklamy